Salam Terakhir

Assalamualaikum .


Hai kawan . Haa yes . Kite kawan kan ? 

Episod perkenalan kita mula masa tahun 2010 . Eah yeke ? Haa betul laa . Aku ingat  lagi masa tuu kita start chit chat dekat Facebook jea . Adik kau yang kenalkan kita . Ceh , menurut kau gitu laa . Tapi aku tau kau yang sibuk kacau aku masa adik kau IM dengan aku . Lepas tuu kau mintak num . Aku bagi . Dengan rela hati , takde niat nak kenal lebih lanjut pun . Just give away number aku . Satu hari kau text , kata nak kenal . Dan kat situ mulanya perkenalan kita yang orang kata , lebih mendalam ek . Sampai satu hari kau kata kau suka aku . Dah . Habes aku tak layan kau . Aku tak suka orang yang rapat dengan aku suka aku . 

2011 . Relay kita go on macam biasa . Macam takde ape ape . Tapi aku dah tak berapa layan kau kan . Sebab masa tuu ade someone dalam hati . Yang dalam hati aku lagi utamakan . Tapi , kau still dengan habit lama , masih contact aku . Masih suka call aku , sampai mengganggu . Masih care pasal aku . Ape aku buat , ape aku makan . Kau selalu fikir pasal aku . Aku jea yang tak pernah fikir pasal kau . Bila aku terangkan status aku , kau macam kecewa . Tapi kau kata , kita still bole jadi kawan kan . Kawan pada kau , caring and loving . Layan jea laa . Seronok bila ada orang care pasal kita nii sebenarnya . 

Until June / July 2012 , setelah kau lama menghilang tak contact aku , satu malam tiba tiba kau contact aku balik . Tuu pun selepas adek kau mintak num aku dekat maktab . Gheeee malu dengan adik kau . Malam tuu kau cerita kau nak fly pergi Indon for 7 years and Mesir next for 3 years . Total up 10 tahun . Aku kata aku dah kahwin dah masa tuu . Anak maybe da seorang . Kau suruh aku tunggu . Gi-laaaaa .  

One day , bila kita tengah otp , aku share problem aku dengan kau . Ayat kau " kau memang cari aku bila ade masalah jea eah ain ? " Oh mai , tersentap okey aku . Kena batang hidung . Kau suka lectured me on the phone . Dan bila aku nangis , kau tak pujuk . Kau makin tambahkan sedih aku . Bila kau kata rindu , aku diam . Bila kau kata sayang , aku cakap terima kasih jea . Aku tak pernah kata balik those words untuk kau . Sebab aku tak pasti dengan hati aku sendiri . Aku selalu luah dekat kau ape ape . Kau pun suka lectured and adviced aku . Satu hari aku sedar , layak ape aku untuk kau . Hati aku kata tak dan suruh undur diri . Lagi lagi bila kau buat list wanita idaman kau . 1st , berjubah hitam atau berkurung labuh . 2nd , bertudung labuh . 3rd , berniqab atau pakai purdah . Duh , kena lagi batang hidung . Sedih rasanya bila tak dapat nak jadik macam ape yang orang lain selalu inginkan . Aku rasa diri tak layak . Tak cukup baik untuk kau . Aku nak give up . 

Dan aku rasa aku terlalu mendesak kau untuk selalu ada untuk aku . Aku tau kau busy . Jadual kau pack sangat . Aku tau . Tapi aku desak jugak . Bila kau tak do so , aku marah marah . Aku ugut nak give up dalam relay nii . Satu hari kau buat status , stop couple and fokus belajar . Bila aku tanye , kau kata tuu bukan untuk aku . Kau terus mengaku kau ada couple lain tapi kau tak pernah putus lagi dengan dia . Damn rasa macam , APE ?! Aku diamkan , konon merajuk . Sampai satu hari , kau IM aku tapi kau tak berapa cakap . Kau dah taknak layan . Aku tau . Dan esoknya aku nampak status kau , better jauhkan diri daripada ...... aku . Tau . Sampai hari nii kau tak contact aku kan . Aku selalu tunggu , but you never show up . Sampai aku putus harap .

Bila kau takde , baru aku sedar aku need kau . Betul kata orang , kita cuma akan hargai orang bila orang tuu hilang daripada kita .  Untuk kau , jaga diri . Belajar rerajin dekat Indon and Mesir nanti oke . Aku dah lupakan semua janji kita . Kalau tak boleh , terpaksa laa jugak lupakan . Dah you never show up lagi . Aku takkan tuntut sebarang words daripada kau . Antara kita , everything dah over . Lupakan aku , cause aku dah lupakan kau . Selamat tinggal , selamat jalan . Semoga jumpa apa yang diidamkan . 

Haaa btw , aku ade Athazagoraphobia . Kau jea yang tak tau . 


salam sayang , 
dari aku untuk kau , lukmanulhakim :>

Tiada ulasan:

Catat Ulasan