Ramadhan and Home

ku harap kan Ramadhan kali ini penuh makna , 
agar dapat , ku lalui , dengan sempurna ~ 

Assalamualaikum dear khalifah Allah :) 

pertama tamanya , nak tanya . which kata ganti nama diri yang patut dipakai ? AKU ? SAYA ? ANA ? I ? GUA ? DEN ? ORANG ? ME ? BILLA ? haha . biasa laa tuu kan . dah lama tak berblogging . so , rasa kejanggalan tuu tetibe menjelma . 

amacam mukadimah ? gempak kan ? hehe . sebelum terlambat , rasanya adalah lebih baik aku mengucapkan Selampat Berpuasa dan Happy Ramadhan AlMubarak to all muslimin muslimat , mukminin dan mukminat . ape target korang masa bulan puasa nii ? cecite cecite . tak nak cite pun takpe . tapi , aku nak cite pulak . target aku bulan puasa tahun nii adalah , nak khatam Al Quran 30 juzu' tuu . Insya Allah boleh . target lain , aku nak puasa penuh . hoho ini pun Insyaallah jugak :O perempuan kan . faham faham jea laa macam mane . dan target lain ? takde kot . cukup laa setakat dua . yang sikit tuu yang nikmat . 

finally i'm home bebeh . lari dari segala masalah yang membelenggu kepala otak jiwa raga gua dekat maktab . only dekat rumah aku boleh rasa ketenangan tuu .  i've been through a hard week before . ujian selaras 1 sem 2 , kawad kepo , masalah persekitaran , relay problem and the list go on . ehem , yang last tuu ignore . aku memang gila sikit . relay dah takde problem dah . semuanya baik baik sahaja . haha entah relay dengan sape entah . :O

lately nii , tangan aku kerap jadi mangsa cik seterika dekat asrama . takat nii dah dua dah parut yang menghiasi tangan . belah kiri laa , belah kanan still selamat lagi . and lately jugak , air mata aku suka mengalir tanpa amaran . kadang kadang tuu tengah sensorang , tetibe jatuh jea air mata . tau tau tudung dah basah jea . aku pun tak tau kenape . super serious aku tak tau . choi laa kau air mata jatuh gitu jea . ingat aku kesian ? tepuk dada , tanya hati . hati okey jea , dalam keadaan tenang dan aman lagi . wahai mata , hati tak bekerjasama dengan kau maka sebab apa kau alirkan air ? cop , ade kea air lebihan dekat mata ? emm , ade laa kot . pedulik laa . 

i'm in process to be a better one rather than before . tahu hijrah ? semua pun tahu hijrah tuu berubah . makna tersirat dia ? perubahan daripada yang jahil kepada yang baik . so , aku dalam proses nak berubah . jadi baik , maybe . pray for me kawan kawan , semoga aku berjaya . kalau tak 100% pun , at least maybe half from that . sempena bulan baik nii kan . syaitan sedang dipenjara , so tak mustahil kalau aku boleh succeed . dah takde yang nak hasut aku lagi kan . ade yang tanya , why ? pernah dengar jawapan , sebab masalah persekitaran ? tak pernah ? kalau macam tuu aku orang pertama yang bagi that kind of answer . sebab masalah persekitaran i wanna change . 

return to Allah , people :) 
assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh . 

lotsa love , ainnabilla <3

Tiada ulasan:

Catat Ulasan