Fake You .

Assalamualaikum . 

the true colours of you are now seen . tak perlu lagi berselindung . tak perlu lagi bersembunyi . muka baik tak semestinya menjanjikan perangai dan perilaku yang elok juga . am i right ? kadangkala , muka yang baik dan suci tuu laa menjadi semacam satu halangan untuk orang melempar tuduhan yang entah pape dekat kita . pernah dengar tak orang cakap , ' ehh , tak mungkin laa dia yang buat benda jahat tuu . muka baik jea . ' kan kan ? pernah dengar kan ? tipu kalau tak pernah . kau bukan hidup dekat bumi tuu . even kawan baik aku sendiri pernah cakap , ' kau jangan ingat orang yang muka suci tuu semuanya baik laa ain ! ' dalam nada nak menengking aku sebab aku back sangat orang orang muka baik nii . dan kau jangan ingat muka samseng jalanan , muka pecah rumah tuu semua jahat . sometimes , they are better daripada orang yang muka suci duduk surau 24/7 nii . first impression tuu memang penting tapi dont judge a book by its cover .

aku tak sesal pernah relate dengan kau . aku tak sesal share everything dengan kau . aku tak sesal kenal dengan kau . aku tak sesal atas semua perkara yang ada kaitan dengan kau . at least , i worth something from relay tak menjadi dulu . at least , i learned a few lessons from it . kalau aku sesal pun , buat ape ? benda dah jadi . tak worth kalau aku sesal apa apa . yang lepas biar lepas okeyy ? ambil iktibar daripada apa yang jadi . buang yang keruh ambil yang jernih . macam yang sayang aku selalu nasihat dekat aku . haha . bie tak kan lupa okey . selalu ingat . Allah tak kan jadikan sesuatu perkara tuu sia sia . mesti ade hikmah di sebalik setiap sesuatu yang berlaku . guy , kau hanya sebuah chapter dalam hikayat hidup aku . penyesalan tuu , haih entah laa mungkin ada mungkin takde . heartless sungguh aku sekarang . tapi aku suka nasihatkan orang , setiap sesuatu yang terjadi tuu , ada baik dan buruknya yang tersendiri . soon , kita akan merasai sendiri hikmahnya . 

now i've know you . maksudnya , the real you . mungkin . masa aku dengar the truth pasal kau , aku terkejut  . sangat terkejut . kadang aku cuba tepis this rumor spread by others , tapi macam tak bole . makin aku tepis?, makin banyak yang datang . is this the real you ? ini ke kau yang aku kenal dulu ? kau yang sekarang dengan kau yang dulu banyak berubah . sangat lain . atau kau memang macam nii dari dulu ? cuma kau jea yang tak nampak ? wallahualam . padan laa kau selalu cakap kau nak berubah . berubah nii rupanya . Allah akan membantu , kalau kau betul ikhlas . maybe kau suka cakap aku orang yang faham kau . but not now , maybe aku memang faham kau . tapi aku tak pernah kenal the real kau . nak salahkan mak ayah kau ? hello , blame yourself laa . mak kau sendiri mengaku dia dah cukup bagi nilai murni and didikan agama dekat kau sejak kecil lagi kan . atas alasan apa buat semua benda nii kawan ?

now aku bersyukur sangat sangat . kita dah macam strangers yang tak pernah minat nak mengenali antara satu sama lain . its okeyy . aku lebih bahagia macam nii . nak kata kita kawan , macam awkward jea nak sebut perkataan tuu . kau hanya insan biasa biasa yang pernah coret suka duka dalam kamus hidup aku . ada hikmahnya kau tinggalkan aku dulu . terima kasih . aku tak dapat bayang kan sejauh mana kita boleh pergi kalau kita teruskan dulu . aku tak dapat bayangkan . makin lama makin banyak pulak hikmah di sebalik putusnya hubungan tuu dulu . many bad things pasal kau terbongkar , depan mata aku sendiri . kalau dulu , bole laa kau sedih kea sakit hati sampai ke usus kea . not now anymore , aku rasa kosong . heartless . 

atas nasihat berguna dan teguran membina seorang kawan , aku cuba padam semuanya . biar terkubur segala cerita . phone number to change , agar aku tak stuck dengan any boys . fb and twitter , aku akan cuba jarang onl . but blog , unsure . semoga aku berjaya find the other part of me ! 

salam ukhuwah , ain .

2 ulasan: