Cinta Yang Pergi Selamanya Takkan Pernah Kembali

. . . . .  melainkan sebuah keajaiban berlaku , and yes , cinta akan kembali berada di sisi . 

Assalamualaikum penduduk alam semesta :)

Kembalinya insan yang paling menyayanginya ke rahmatullah pada tanggal 24.2.2012 telah mengundang lara pada dirinya . dan diakui , dia juga sangat sangat menyayangi arwah . punca kematian arwah masih lagi tidak diketahui . mungkin akan menjadi misteri kepada dia , dan juga kami . tapi pada dia , pemergian arwah mungkin kerana silapnya . tetap dirasakan salah di atas bahunya . kerana dia , semua ini terjadi . dia sedih . arwah salah seorang bekas kekasih yang paling disayangi . kami sebagai kawan dia , turut terkena tempias sedih . walaupun tak pernah bertemu , aku sendiri tahu arwah seorang yang baik . luluhnya hati dia , kami turut merasakan . 

harus laa diketahui , ini adalah kehendak Allah . kunfakayakun maka jadilah . semua yang terjadi , bukan salah dia . ini semua takdir , telah tertulis di Luh Mahfuz sejak azali lagi . Allah sedang menduga dia . Allah sedang menguji imannya . Allah tahu apa yang terbaik untuk dia . ada hikmah di sebalik setiap sesuatu yang berlaku . Sabarlah kawan , andai kau rasakan tiada lagi yang sayang pada engkau . ingat laa kami kawan , kerana kami akan sentiasa ada di sini . setia untuk kau . 

kembalinya arwah juga menjadi satu kehilangan besar buat dia . in the same time , buat aku sedar sekali . we should appreciate them who loves us . dont ignore them . even kalau kita tak sayang diorang pun , hargai kasih sayang yang diberi . itu lebih baik daripada giving some humiliation sebab diorang da sacrifice banyak untuk kita . diorang tak kesah walaupun sometimes perkara tuu akan korbankan diri diorang sendiri . they never care . sebab ape ? we are everything to them . sometimes , honestly , aku sendiri kadang kadang tak hargai orang yang sayang aku . and yes , lepas diorang pergi , baru aku tercari cari . aku mengaku . great loss tuu , memang ada . apapun , terima . airmata bukan bole bawak diorang balik dekat aku pun . so , learn from the lessons is , saya akan hargai awak yang ada sekarang dan jugak awak awak yang lain . lagi lagi awak , terima kasih sebab hadir dalam hidup dan bawa makna paling indah buat saya . 

akhirul kalam , semoga arwah ditempatkan di dalam kalangan orang orang yang beriman . al-fatihah untuk arwah Syoma Sundram yang mempunyai sekalung kasih yang tulus .




Tiada ulasan:

Catat Ulasan