SatuPerjalananYangDinamakan'CINTA'

Dulu , aku pernah menyukai seorang budak lelaki . bagiku , dia ini sempurna . tiada cacat celanya . tapi , dia menyukai seorang insan lain dan sudah semestinya aku bukanlah insan itu . suatu hari , aku membaca sebuah majalah . aku terpandang sesuatu yang menarik minatku . cerita ini berkaitan dengan kisah cintaku . lalu , aku mencuri idea penulis cerita itu untuk aku tuliskan di dalam blog ku ini .

for me , cinta itu ialah satu perjalanan yang boleh membawa perubahan besar dalam hidup . for example , I dah habiskan perjalanan tu in SAD ENDING .


we will start perjalanan kita apabila kita sudah mula menyukai seseorang bernama LELAKI . we liked that person sampai ada satu masa tu , kita fikir dialah orang yang paling penting dalam hidup kita . now , kita dah sampai di perhentian HAPPENING.


perjalanan kita akan sampai di perhentian HEARTBROKEN when we realized that he already has SOMEONE SPECIAL in his life . di saat2 duka kesorangan . then , barulah kita menyedari yang FRIENDSHIP IS POWERFUL THAN LOVE. we will spend our time with crying and thinking of him .


but , our journey don't end at here , kita tetap juga suka that guy even he already has someone special . part nie yang buat kita keliru sebab buat apa kita nak suka lagi orang yang dah sakitkan hati kita . maybe , inilah yang orang cakap LOVE'S POWER .


semakin lama kita menunggu si dia , semakin bosan kita terasa kerana kita sanggup menolak orang yang ikhlas mencintai kita semata-mata untuk mendapatkan a FAKE LOVE from him . kita hampir sampai di penghujungnya apabila mulut kita berkata "I DON'T LOVE HIM ANYMORE' but hati kita still cakap 'I STILL LOVE HIM' . inilah yang dinamakan menipu diri sendiri . kita mula menyedari yang kita lying to ourself setelah our friends give us nasihat yang boleh membawa seribu erti dalam hidup kita .

our journey ends here when we forget him 95% in our life . tipulah tu kalau kita kata kita tak suka die lagi . mesti ada lagi saki baki yang tersimpan dalam hati kita untuk si dia . . . right ? cinta itu menyakitkan . but , hakikatnya , it teaches us how TO LIE TO OURSELF , TO DEAL WITH PAIN , TO PASS NITE IN TEARS and TO HATE HIM WITH ALL OUR HEARTS .


now , kita dah boleh melupakan dia sedikit demi sedikit . but , the scariest thing to do is LOVE SOMEONE . kita takut jika kita akan dipermainkan lagi oleh seseorang yang bernama LELAKI . and , it hurts ! ! ! YOU'LL NEVER REMEMBER , THE THINGS I'LL NEVER FORGET.

2 ulasan:

  1. bangan punye ain T___T post komen dkt entry sendirik pulak tuu ,haha :DD *rolling on the floor*

    BalasPadam